Leczenie Kanałowe Bydgoszcz

leczenie kanałowe bydgoszcz

W sytuacji, gdy próchnica przybiera zaawansowane stadium, a tkanki zęba są w dużym stopniu zainfekowane, leczenie kanałowe pozwala na bezpieczne i bezbolesne opracowanie kanałów oraz usunięcie chorej miazgi. Wykonywanie zabiegu pod mikroskopem zwiększa jego precyzję i przyspiesza całą procedurę.

Czym jest leczenie kanałowe?

Endodoncja jest gałęzią stomatologii, zajmującą się chorobami miazgi zęba oraz tkanek okołowierzchołkowych. Leczenie polega na usunięciu miazgi zęba, nadaniu kanałom korzeniowym odpowiedniego kształtu i ich wypełnieniu, dzięki czemu możliwe jest natychmiastowe zniwelowanie bólu oraz osiągnięcie długotrwałego efektu terapeutycznego.

Niezwykle dynamiczny rozwój tej dziedziny stomatologii wynika z jej możliwości zachowania zębów, które dawniej musiałyby zostać usunięte.

W Klinice Platinum dysponujemy specjalistycznym sprzętem umożliwiającym leczenie wielu skomplikowanych przypadków. To sprawia, że niejednokrotnie ratujemy zęby kwalifikowane w innych gabinetach do zabiegu ekstrakcji.

Etapy leczenia kanałowego

Kiedy pacjent zgłasza się do gabinetu stomatologicznego z objawami choroby próchnicowej, pierwszym etapem jest wykonanie badania obrazowego RTG, które pozwala, by stomatolog ocenił stan zdrowia jamy ustnej pacjenta oraz zweryfikował układ korzeni w chorym zębie.

Następnie lekarz stosuje znieczulenie miejscowe, dzięki czemu zabieg nie stanowi źródła bólu. W następnym kroku stomatolog usuwa zainfekowane tkanki i bakterie, a następnie opracowuje i dezynfekuje kanały zęba.

Końcowym etapem jest wypełnienie przestrzeni zęba uszczelniającym materiałem, czyli ciekłą gutaperką. Finalnie następuje odbudowa korony zęba i ponowne wykonanie zdjęcia rentgenowskiego w celu upewnienia się, że przestrzeń jest precyzyjnie uszczelniona.

Zabieg wykonywany jest pod mikroskopem, wskutek czego lekarz może szybko i z dużą precyzją oczyścić kanały i komorę zęba z zainfekowanych tkanek.

Kiedy zdecydować się na leczenie endodontyczne?

Nowoczesna stomatologia pozwala na skuteczne leczenie kanałowe tych zębów, w których pojawił się bardzo duży ubytek. W efekcie pacjent zyskuje odbudowany ząb, który nie musi zostać poddany ekstrakcji.

Z konsultacją stomatologiczną nie wolno zwlekać, ponieważ im szybciej pacjent zgłosi się do dentysty, tym mniej zaawansowana będzie choroba próchnicowa, a leczenie mniej inwazyjne. Gdy tylko pojawią się niepokojące symptomy w postaci nieświeżego oddechu lub posmaku w ustach oraz zacznie doskwierać ból zęba, należy umówić się na wizytę kontrolną.

Leczenie kanałowe Bydgoszcz – umów się na wizytę

Leczenie endodontyczne wykonywane pod mikroskopem to bardzo skuteczna i precyzyjna metoda, dzięki której pacjent odzyskuje zdrowy uśmiech. Choroba próchnicowa wywiera wpływ nie tylko na nasze uzębienie, ale też na cały organizm i może w zaawansowanym stadium przyczyniać się do przykrych konsekwencji.

Dlatego też nie należy zwlekać z wykonywaniem przeglądów dentystycznych. Oprócz tego, gdy tylko pojawią się sygnały świadczące o problemie stomatologicznym, warto umówić się na konsultację w gabinecie stomatologicznym. W trosce o zdrowe zęby.

Ekstyrpacja miazgi z założeniem opatrunku

300 PLN

Dewitalizacja miazgi z założeniem opatrunku

200 PLN